اخبار بروزشده

طالبان استفاده زنان از حمام های عمومی را ممنوع کرد

رییس امربه معروف ونهی از منکر امارت اسلامی اعلام کرده که زنان حق استفاده از حمام‌های عمومی را ندارند.

این تصمیم باعث عصبانیت زنان وسازمان های فعال در زمینه حقوق زنان درکشور شده است.

بر اساس اعلامیه وزارت امر به معروف و نهی از منکر، زنان همچنان اجازه سفرهای طولانی را نداشته و درسفرهای کوتاه نیز در صورت عدم رعایت حجاب اجازه سوار شدن به تاکسی را نخواهند داشت.

طالبان در تازه ترین اقدام خود استفاده زنان افغان از حمام های عمومی ویژه آنها در شمال افغانستان را ممنوع کرد.

برخی از زنان افغان گفته اند که این اقدام نمونه دیگری از نقض حقوق زنان ومحدویت های وضع شده بالای زنان محسوب می شود.

نظیفه احمدی، ۴۵ساله باشنده دهمزنگ شهر کابل می گوید: اکثر خانواده ها در زمستان درخانه هایشان امکانات لازم برای گرم کردن مقدار زیاد اب برای حمام کردن ندارند و مجبور هستند که بخاطر حمام کردن به بیرون از خانه به حمام بروند. نظیفه می گوید که من صاحب شش فرزند هستم محبور هستم با شش فرزندم حمام بروم. بانو احمدی می افزاید که طالبان چرا بازهم میخواهند محدودیت و مشکلات برای زنان ایجاد کنند.

درعین‌حال، نازیه ۴۵ ساله که باشنده شهر کهنه کابل است می گوید: من در خانه امکانات ندارم تا حمام کنم. مجبور هستم که در زمستان با اولادهایم حمام بروم. وی گفت در حمام تمام کارمندان ان زنان می باشد پس چه مشکل است که طالبان زنان را ازحمام رفتن منع می‌کنند مردم به خاطر مجبوریت حمام می روند.

صفیه (نام مستعار) کارمند یکی از شرکت های خصوصی است. او می‌گوید، زمانی از طریق خبرها شنیدم که طالبان دستور دادند که زنان از حمام عمومی استفاده نکنند واقعاً متاثر شدم که طالیان چرا همیشه می خواهند محدویت را برای زنان وضع کنند، مگردر کشور دیگر هیچ مشکلات وجود ندارد که همیشه در فکر این است که چگونه برای زنان مشکلات و یا هم محدویت ها را وضع کنند.

حمام رفتن از سالهای بسیاز زیاد به ما مردم میراث مانده و ضرورت هر خانواده است که باید حمام بروند چون بسیاری از خانواده ها در خانه شان امکانات لازم برای حمام کردن ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا