Uncategorized

هشدار زنان: اگر طالبان به وضع محدودیت‌ها ادامه دهند، با لباس مردانه وارد جامعه می‌شویم

 شماری از زنان معترض در کابل با روش متفاوت علیه محدودیت‌های وضع شده از سوی گروه طالبان بر زندگی زنان، اعتراض کرده و می‌گویند که اگر این محدودیت‌ها رفع نشود، آنان لباس مردانه به تن کرده و برای« نجات از گرسنگی»، کار خواهند کرد.

 رویدادها نیوز: این زنان در یک خانه در کابل همه به شکل نمادین لباس‌های مردانه پوشیده و با خوانش یک قطع‌نامه خواستار مشارکت سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی زنان افغانستان شدند.

در ماده هفتم این قطع‌نامه آمده است:« ما زنان امروز با لباس مردانه به این دلیل دست به اعتراض زدیم که اگر قوانین زن ستیزانه و غیر انسانی طالبان بر علیه زنان لغو نشود با پوشش مردانه بخاطر نجات از گرسنگی و پیدا کردن لقمه نان حلال و آبرومندانه به جامعه ظاهر خواهیم شد.»

آنان با شعارهای«‌ من زن بیدارم از چادری بیزارم، آزادی حق من است، قوانین ضد زن باید لغو شود و …»‌ تاکید دارند که حق کار، آموزش و مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان باید از سوی طالبان پذیرفته شود.

تمنا رضایی، یکی از سازماندهندگان این تجمع اعتراضی به رسانه‌ی رخشانه گفت که آنان به خاطر حمایت از زنان که در جریان چند دهه جنگ افغانستان، « محارم»  شان را از دست دادند و بی‌سرپرست هستند، دست به عتراض زدند.

او افزود که آنان در مورد حجاب اجباری نیز اعتراض دارند و در هیچ قانون اسلامی مشخص گفته نشده است که زنان باید«‌ برقع» بپوشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا