گزارش

امارت اسلامی خواهان کمک های جهان به آسیب دیدگان شد

در مراسم گرامیداشت از هشتم می روز جهانی صلیب سرخ در کابل، مسئولان امارت اسلامی گفتند محدودیتهای بانکی سبب مشکلات کمک رسانی گردیده. آنان از کشورهای کمک کننده خواست که زمینه های خدمات رسانی به گونه بی طرفانه و مصون در‌کشور فراهم گردیده و موسسات بین المللی برای رسیدگی به آسیب دیدگان با افغانستان همکاری کنند. در این پیام ریاست الوزرا از رضاکاران و مسولان جمعیت هلال احمر افغانی نیز خواسته شد که بدون تبعیض و بر اساس عدالت به کمک ها و فعالیت های شان در‌کشور‌ادامه دهند.
مولوی عبدالکبیر معین سیاسی ریاست الوزرا در این مراسم گفت محدودیت های بانکی، کمک رسانی موسسات و فعالیت های امارت اسلامی را برای رسیدگی به آسیب دیدگان با چالش مواجه کرده. ایشان خواستار رفع تعزیرات بانکی افغانستان از سوی امریکا شد. مولوی عبدالکبیر همچنان بر تعامل مثبت و سازنده کابل با جهان و کشورهای همسایه تاکید و گفت روابط تجاری و اقتصادی با جهان در حال گسترش است. ایشان اشاره کرد که حوادث طبیعی، خشکسالی و اخراج اجباری مهاجرین کشور از سوی کشورهای همسایه سبب تشدید بحران شده.
مسولان امارت اسلامی همچنین ابراز امیدواری کردند که با تکمیل پروژه های کلان اقتصادی که زیر‌کار است، افغانستان نه تنها نیازمند کمک های دیگران بلکه خود به نیازمندان جهان کمک خواهند کرد.
مسولان جمعیت هلال احمر نیز‌گفتند افزایش حوادث طبیعی سبب افزایش نیازمندان در کشور و کمبود مواد کمکی عاجل در سطح کشور شده. آنان از مسئولان امارت اسلامی افغانستان نیز خواست که بی طرفی و استقلالیت این نهاد را همچنین حفظ کند و مانع دخالت زورمندان گردد. مولوی مطیع لله خالص با پیام ویدیویی در‌این مراسم گفت: حوادث پیهم در افغانستان سبب افزایش‌نیازمندان به کمک های عاجل گردیده. ایشان از زلزله هرات، اخراج اجباری مهاجرین از کشورهای همسایه، حوادث طبیعی و سردی هوا و سیلاب ها نام برد که سبب زیان مند شدن بیشتر مردم گردیده. به گفته ایشان ۱۵ هزار کودک بیمار ثبت شده منتظر تداوی هستند که برای تداوی هرکدام شان از ۳ تا ۵ هزار دالر نیاز است.
خانم کترین ریتز رئیس صلیب سرخ افغانستان نیز در این مراسم گفت حوادث طبیعی، تغییرات اقلیم و مشکلات اقتصادی مردم افغانستان را به شدت متاثر کرده. وی از تداوم همکاری شان با جمعیت هلال احمر افغانی برای رسیدگی به حوادث طبیعی، اقلیمی و اقتصادی در افغانستان اطمینان داد و از سازمان های جهان نیز خواست که نیازمندان افغانستان را فراموش نسازند.
همچنان فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در این مراسم گفت، در کابل و ولایات افغانستان از طریق کمک های مالی و تخنیکی در کنار سره میاشت هستیم و به مردم خدمت رسانی می‌کنیم. به گفته ایشان کمک رسانی ها بر اساس اولویت بندی مناطق آسیب پذیر صورت می‌گیرد.
در این مراسم همچنان نمایندگان وزارت عودت مهاجرین و وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث کشور نیز از موسسات جهان خواست که به دور از مسائل سیاسی همکاری شان را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا