گزارش

استقبال گرم زنان از نمایشگاه های کتاب در کشور

امسال از برگزاری نمایشگاه های کتاب در کشور، استقبال زنان پررنگ بوده است. در کابل در قصر دارالامان در نمایشگاه کتاب و قران که برگزار شده، حضور زنان و دختران پررنگ تر از مردان است. می گویند بخاطر مسدود بودن درب مکاتب و دانشگاه ها، آنان با خواندن کتاب و مطالعه خودرا سرگرم می سازند. فاطمه یکتن از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به رویدادها نیوز می گوید”از آنجایی که نمیتوانم پوهنتون و مکتب بروم، اینجا آمده ام تا کمی روحیه بگیرم و کتاب بخوانم”
در هرات نیز نمایشگاه خیابانی کتاب برگزار شده و بازدیدکنندگان خانم از این نمایشگاه پررنگ است.
گلشاه یکتن از بانوان بازدیدکننده از نمایشگاه کتاب در هرات می گویند امروزه با مسدود بودن درب مکان های آموزشی، دختران می توانند از این طریق سطح آگاهی خویش را بالا ببرند. معصومه یکتن از بازدیدکنندگان دیگر به رسانه ها می گوید این نمایشگاه در آشنایی دختران و بانوان با انواع کتاب ها نیز نقش مهمی دارد.
سید مصطفی هاشمی یکتن از برگزار کنندگان نمایشگاه کابل به رویدادها نیوز می گوید هدف از برگزاری این نمایشگاه، انس با قران و کتاب است. تا جوانان به خصوص دختران بتوانند رابطه شان را با مطالعه و کتاب همچنان حفظ کنند. وی از سایر نهادهای فرهنگی نیز می خواهند که تلاش کنند تا بخشی از خلاء آموزشی را با راه اندازی مسابقات کتابخوانی و نمایشگاه برای بانوان پر سازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا