گزارش

چهارمین دور مسابقات، تحت عنوان اخوت اسلامی، به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در شهر کابل برگزار شد.

چهارمین دور مسابقات تحت عنوان اخوت اسلامی از سوی کمیته ورزش و جوانان بنیاد پیامبر اعظم(ص) و مدیریت عمومی تربیت‌بدنی و ورزش قوماندانی عمومی تعلیم و تربیه وزارت امور داخله امارت اسلامی، امروز پنج‌شنبه ۵ جوزای ۱۴۰۱ به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) برگزار شد.
در این مسابقه که ده‌ها ورزش‌کار در جمنازیوم ورزشی تعلیم و تربیه وزارت امور داخله برگزار شد، ماستر خوش‌حال سروری، رئیس عمومی تربیت‌بدنی و ورزش وزارت امور داخله، هدف این مسابقه را گسترش اخوت اسلامی در میان اقوام و مذاهب اسلامی بیان کرده، گفت: یکی از بهترین گزینه‌ها، برای گسترش اخوت اسلامی مسابقات ورزشی است، که موجب استحکام هم‌دیگرپذیری، همدلی، نزدیکی و اخوت اسلامی در کشور می‌شود.
آقای سیدحسن هادی، مسؤول اداری بنیاد پیامبر اعظم(ص)، با تاکید براین‌که، امام جعفر صادق(ع) محور برادری و اخوت اسلامی در جهان اسلام، به‌ویژه افغانستان است، گفت: صادق آل محمد(ع) با تربیت بیش از چهار هزار شاگرد، که به شمول دو تن از روسای مذاهب اسلامی می‌باشد، به‌عنوان بنیان‌گذار حرکت‌های علمی و فرهنگی در جهان اسلام است.
هادی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) به ورزش و ورزش‌کاران علاقه داشتند و جوانان و مسلمانان را به مسابقات ورزشی و اخوت اسلامی تشویق می‌فرمودند. داشتن اخلاق ورزشی، دفاع از مظلوم، عدم ناامیدی، تلاش و برادری و اخوت اسلامی محورهای دیگر صحبت ایشان در این مسابقات بود.
آقای سیدحسن علمداری، رئیس کمیته ورزش و جوانان بنیاد پیامبر اعظم(ص) ضمن تقدیر و تشکر از ورزش‌کاران و مدیریت عمومی تربیت‌بدنی و ورزش وزارت امور داخله، گفت: در این مسابقه چهل و شش ورزش‌کار در وزن‌های مختلف شرکت کردند. برای ۲۳ تن که مقام اول گرفتند، مدال، حکم قهرمانی و بازوبند و برای ۲۳ ورزش‌کار که دوم شدند مدال و تقدیر نامه اهدا شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا