گزارش

افزایش نارضایتی از ازدواج در بین زنان کشور

بر اساس نظرسنجی سلام وطندار در بین ۳۸۹ زن در ولایت های کابل، میدان وردک و غزنی، غور، بدخشان و زابل، هفتاد درصد زنان از ازدواج شان ناراض هستند. به گفته آنان فشار والدین در انتخاب همسر، مشکلات اقتصادی، وادار شدن دختران به ازدواج، از عوامل نارضایتی شان خوانده شده که در نهایت سبب طلاق، پشیمانی و خشونت خانوادگی گردیده است.
خواست بانوان است که در امور ازدواج دیدگاه و نظر آنان در باره همسر باید تعیین کننده باشد و از تحمیل هرگونه دیدگاه اطرافیان خودداری شود. آنان از والدین خواسته اند که با مشوره های نیک در امور ازدواج فرزندان شان همکاری کنند. این مصاحبه شوندگان همچنان خواهان مبارزه با خرافات ناپسند در امر ازدواج هستند. پیشنهاد دیگر آنان رعایت دستورات دین مبین اسلام در امور ازدواج است که مهمترین دستور دینی، آسان برگزار شدن مراسم ازدواج و رضایت طرفین است. آنان همچنان خواهان افزایش آگاهی والدین و خانواده ها در باره اهمیت ازدواج هستند.
از نظر آگاهان حقوق بشری و اجتماعی، ازدواج ناسالم پیامدهای مخربی زیادی را در پی دارد. از جمله افزایش اقدام به خودکشی، فروپاشی خانواده و بی سرپرستی فرزندان، ضایع شدن پول و اقتصاد و افزایش آمار طلاق. آنان پیشنهاد می کنند که سهولت ها در امر ازدواج به وجود بیایند و رضایت طرفین شرط اساسی باشد

 خبزگزاری رویدادها نیوز مینه حبیب.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا