گزارش

 برگزاری دومین جشنواره معرفی برندهای برتر افغانستان

از شرکت‌های برتر تولیدی کشور طی محفلی در کابل تقدیر شد. این شرکت ها توسط موسسه دیدبان بازار آزاد افغانستان مطابق معیارهای جهانی تثبیت کیفیت و بررسی شده است. هدف از این اقدام معیاری سازی و تثبیت کیفیت تولیدات داخلی کشور خوانده شده است.
مسولان شرکت‌های تولیدی ضمن استقبال از این طرح، خواهان فراهم شدن سهولت ها از سوی حکومت شدند. طرحی که بر اساس اصول و معیارهای علمی و اقتصادی، کیفیت تولیدات داخلی افغانستان را تثبیت و به نهادهای حکومتی و موسسات داخلی و خارجی معرفی می کند. حامد احمدی رئیس موسسه دیده بان آزاد افغانستان گفت، بر اساس اصول و معیارهای جهانی، خدمات و کیفیت شرکت ها بررسی می شود.
مسولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری‌ در این محفل گفتند شرکت های داخلی آمادگی دارند‌ تا از هر نظر مواد با کیفیت تولید و با کالاهای وارداتی رقابت کنند. شیرباز کمین زاده رئیس اتاق صنایع و معادن کشور از حکومت خواستند که بنادر را کنترل‌ و از واردات مواد مشابه و بی کیفیت جلوگیری کنند.
دیگر سخنرانان نیز از حکومت خواستند که سال جدید را سال حمایت از تولیدات و صنایع داخلی اعلام کنند. عبدالنصیر رشتیا گفت هنوز صنعت در کشور دچار مشکلات فراوان است.
مسولان شرکت های تولیدی که جز ده بهترین انتخاب شده اند، می‌گویند افغانستان در تولید بسیاری از محصولات به خودکفایی رسیده اند و اگر از آنان حمایت شود می‌توانند به کشورهای بیرونی نیز صادرات داشته باشند. محمد نبی قرار رئیس اتحادیه تولید رنگ گفت، افغانستان از نظر تولید رنگ به خودکفایی رسیده است.
در این مراسم از مردم نیز خواسته شد که تولیدات داخلی را حمایت کنند تا بیشتر زمینه کار فراهم گردد. در این مراسم همچنان خواسته شد که طرح بررسی تضمین کیفیت تولیدات داخلی باید در سراسر کشور تطبیق گردد

خبرگزاری رویدادها نیوز مینه حبیب.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا