گزارش

تاکید دانش اموزان دختر بربازگشایی مکاتب دخترانه درسال جدید

 امسال زمینه آموزش مضامین مکتب و اعطای مدرک صنف دوازدهم برای دختران در مدارس دینی و دارالعلوم‌ها فراهم شده است. دخترانی که فعلا در صنوف مختلف در این مدارس مشغول یادگیری مضامین مکتب هستند، می گویند باید زمینه آموزش آنان به طور رسمی در مکاتب فراهم گردد. مسئولان مدرسه صادقیه در ناحیه ششم شهر کابل به رویدادها نیز می‌گویند، فعلا تمامی امکانات، معلمان با تجربه و مسلکی، کتابخانه و محیط امن را برای دختران فراهم کرده تا از صنف ششم تا دوازدهم آموزش ببینند. محمد جمعه احمدی مدیر مسئولان این مدرسه می‌گوید در پایان صنف دوازدهم، مدرک دوازده نیز از سوی وزارت معارف برای دختران فارغ التحصیل داده می شود. وی از خانواده ها می‌خواهد که دختران شان را از آموزش محروم نساخته و به مدارس و دارالعلوم‌ها انان را روان کنند.
فاطمه یکتن از معلمین می‌گوید در کنار مضامین مکتب، مضامین علوم دینی نیز برای دختران آموزش داده می شود. به گفته وی، دختران بدون هیچ مشکلی می‌توانند دروس شان را از صنف ششم تا دوازدهم ادامه دهند.
فاطمه یکتن از کسانی که از طریق دارلعلوم و مدرسه درس‌‌های مکتب اش را پی می برد، از امارت اسلامی افغانستان می‌خواهد که در سال جدید، دروازه های مکاتب و دانشگاه هارا به روی دختران باز کند.
معصومه که صنف یازدهم مکتب را آموزش می‌بیند می‌گوید در آینده می‌خواهد داکتر شود و برای زنان ومادران افغانستان خدمت کند.

خبرگزاری رویدادها نیوز مینه حبیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا