گزارش

هشتم مارچ تاریخ بزرګ در تقویم سیاسی اجتماعی و فرهنګی جهان است

 مینه حبیب رییس نهاد زنان خبرنگارافغانستان با اظهار این مطلب گفت که هشتم مارچ تنها یاد واره زنان نه بلکه تاریخ وحدت ، همفکری و همسنگری زنان بمنظور تامین حقوق و ازادی های ایشان است.
مینه حبیب که در مراسم بزرگداشت از هشتم مارچ در نهاد زنان خبرنگار افغانستان صحبت میکرد، هشتم مارج را حرکتی بمنظور تامین عدالت اجتماعی در سراسر جهان تعریف کرد.
رییس نهاد زنان خبرنگار از تمام زنان و به ویژه خبر نگاران زن خواست که بمنظور تامین حقوق ایشان در چهار چوب دین مقدس اسلام،متحدانه سعی و تلاش نمایند.
درین محفل مشهوده سروری معاون نهاد زنان خبرنگار روی حقوق زنان در دین مقدس اسلام مکث کرده و افزود که اسلام نخستین ویگانه دینیست که زن را از جایگاه بزرگ و پسندیده در خانواده و اجتماع بر خوردار کرده و نقش مهمی در سیاست ، اقتصاد و فعالیت های اجتماعی برایش قایل شده است.
تاج محمد احمدزاده رییس اتحادیه ملی ژورنالیستان و خبرنگاران افغانستان سخنران دیگر این محفل بود که تعلیم و اموزش را گهواره رشد و دگر گونیهای مثبت در جوامع بشری خوانده واز امارت اسلامی خواست تا در های مکاتب دوره ثانوی را بر رخ دختران افغان بازنماید .احمد زاده تاکید کرد که رفتن به مکتب با رعایت حجاب اسلامی یکی از خواستهای دیرینه مردم افغانستان است واکنون زمان ان فرا رسیده است.
سید یاسین متین رییس خانه ملی خبرنگاران افغانستان نیز روی اموختن علم تاکید کرده و گفت که هر گاه زنان از اموزش محروم بمانند ، نسل های اینده همه بیسواد خواهند ماند وکاروان ترقی و تمدن با رکود مواجه خواهد شد.
اعضای نهاد زنان خبرنگار درپایان محفل با سرکردن چادر های همرنگ ،روی اتحاد و حرکت هم اهنگ خویش تاکید کردند.
نهاد زنان خبرنگار افغانستان هشتم مارچ روز همبستگی زنان در سراسر جهان را با شعار زن معلم انسانیت تجلیل کرد که شمار قابل ملاحظه ای از بانوان خبر نگار شخصیتهای رسانه‌ای ومسوولان نهاد های حامی خبر نگاری در آن شرکت کرده بودند.

   خبرگزاری رویدادها نیوز مینه حبیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا