گزارش

گرامیداشت بیست و دومین سالروز تاسیس خبرگزاری افغان آوا

 از بیست و دومین سالروز تاسیس خبرگزاری صدای افغان آوا و سالیاد شهدای حملات انتحاری بالای دفاتر این مرکز، گرامیداشت شد

مسئولان این خبرگزاری گفتند با آمدن امارت اسلامی و حاکم شدن نظام دینی، فعالیت رسانه‌های ارزشگرا بهبود یافته است. به گفته آنان در زمان امارت اسلامی هیچ محدودیت بر سر راه فعالیت‌های رسانه ای آنان وضع نشده است. حجت الاسلام حسینی مزاری مسئول عمومی تبیان گفت، برخی رسانه‌های که فعالیت شان متوقف شده، یا از بیرون حمایت می‌شدند یا محتوای شان ترویج فحشا بودند یا توسط احزاب به شکل مقعطی و ابزاری تاسیس شده بودند. به گفته ایشان رسانه‌های ارزشی و دین محور همچنان به قوت خود باقی است و فعالیت می‌کنند. آقای مزاری از امارت اسلامی افغانستان همچنان خواست که برای تقویت بیشتر رسانه‌ها در جهت دسترسی بیشتر به اطلاعات و حمایت های مادی و معنوی با رسانه ها و خبرنگاران همکار باشد. آقای مزاری خطاب به رسانه داران نیز گفت همواره برای تحکیم نظام، کاهش فاصله بین مردم و حکومت و نشر واقعیت ها تلاش کنند. ایشان از مردم نیز خواست که منابع اطلاعاتی شان باید رسانه های داخل کشور باشند چون بر اساس اسناد و حقایق گزارش نشر می کنند. رسانه های بیرونی دور از واقعیت ها هستند و در تلاش سیاه نمایی می باشد.

وی خطاب به امریکا گفت شعارهای دروغین خویش را در حمایت از زنان افغانستان بس کنند. گفت اگر واقعا امریکا دلسوز زنان است، باید زنان غزه را از قتل عام رژیم اسرائیل نجات دهند، بین زنان افغانستان و غزه چه تفاوت وجود دارد؟ به گفته آقای مزاری هدف امریکا حمایت از زنان افغانستان نه بلکه می خواهند از آنان به عنوان یک ابزار فشار علیه امارت اسلامی استفاده کنند. در قسمت دیگری سخنان خویش ایشان اشاره کرد که نظامی آموزشی در کشور نیازمند اصلاحات عمیق است همانگونه که در انقلاب ایران چندین سال همه دانشگاه های مردانه و دخترانه تعطیل بود تا اصلاحات به وجود بیاید.

 سید محمد شبیر محمودی مسئول دفتر خبرگزاری آوا در این مراسم گفت: با وجود فشارها و کارشکنی‌های دشمنان بیرونی و استکبار، اما خبرنگاران از هیچ تلاشی برای ترویج ارزش های دینی، اسلامی و کشوری دریغ نمی‌کنند و در کنار امارت اسلامی تا پای جان ایستاده هستند. وی گفت در طول ۲۲ سال فعالیت این رسانه، همواره بر اصول دینی و ارزش های کشوری استوار بوده و دشمنان همچنان تلاش کرده که صدای رسانه‌های بیدارگررا خاموش کنند. وی گفت مؤثرترین حمایت از خبرنگاران این است که در زمینه تامین امنیت بیشتر و همکاری های اطلاعاتی و مالی حکومت بیشتر تلاش کند و نهادهای حامی خبرنگاران نیز رسانه هارا در راستای غنامندی و ثبات بیشتر کمک کند.

حجت الاسلام یارمحمد رحمتی مسئول دفتر تبیان در کابل گفت: مهمترین مسئولیت رسانه ها رساندن پیام دین، تحکیم اخوت و برقراری ارتباط بین امارت اسلام و مردم است. وی تاکید کرد که رسانه ها در امید بخشی به مردم و نشر ارزش‌ها بسیار نقش دارد. به گفته ایشان غول‌های رسانه های استکبار با تمام توان در تلاش تخریب نظام کنونی و ناامید ساختن مردم افغانستان است.

خبرگزاری رویدادها نیوزمینه حبیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا