گزارش

روز جهانی تلویزیون؛ وزارت اطلاعات: متعهد به آزادی بیان دسترسی به اطلاعات هستیم

مسوولان در وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست به مناسبت روز جهانی تلویزیون می‌گویند که با در نظر داشت ارزش‌های اسلامی و ملی متعهد به آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات هستیم.
به گزارش خبرگزاری رویداد‌ها نیوز؛ این وزارت امروز دوشنبه(۳۰ عقرب) به مناسبت روز جهانی تلویزیون با نشر اعلامیه‌ی گفته:” وزارت اطلاعات و فرهنگ با در نظر داشت ارزش های اسلامی و ملی متعهد به آزادی بیان و حمایت کامل از رسانه‌های همگانی و دست رسی به اطلاعات است “.
در اعلامیه آمده است: تلویزیون به عنوان اینکه یکی از مهم‌ترین نوع رسانه ‎است که نقش مهم و اساسی در قسمت انعکاس حقایق و آگاهی دهی و اطلاع رسانی داشته ‌است و این رسانه به عنوان پل ارتباطی میان دولت و ملت و فراتر از آن ملت ها و جامعه جهانی قرار دارد .
تلویزیون به عنوان آله و ابزار مفید نقش اساسی در اطلاع رسانی و نظم نوین رسانه‌ی در جهان داشته و یکی از پر مخاطب‌ترین نوع رسانه در سطح جهان توانسته جایگاه خود را حفظ و مستحکم نماید .
مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته :” درحال حاضر بیش از۳۱۷ رسانه داخلی و۱۴ رسانه خارجی بطور دوام مصروف عمل است و تا اکنون بیش از ۷۰۰ خبرنگار خارجی از ۲۰۰ رسانه‌های مختلف وارد افغانستان برای انعکاس واقعیت‌ها شده که ا.ا.ا زمینه سازی بهتر را برایشان مساعد ساخته و امنیت شان را تامین کرده است” .
اعلامیه افزوده : متاسفانه تنها مشکلی که دامن‌گیر همه رسانه‌ها شده است و سبب سقوط آنها نیز شده آن مشکل اقتصادی بوده که وزارت نیز در این مورد رسالت خود را انجام داده و برای حل این چالش سعی مجدد خود را تلاش نموده ‌و خواهد نمود .
در اعلامیه آمده است:” ما تجلیل این روز را با استفاده از این نعمت بطور احسن با در نظر داشت ارزش‌ها برای احیاء مجدد ملت در قسمت انعکاس حقایق و آگاهی دهی عامه می‌کنیم” .
مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته :تجدید تعهد به‌ حمایت ‌و فعالیت آزاد رسانه‌های همگانی به‌ خصوص رسانه تلویزیون می‌کنیم و باید گفت که بلا تردید درحال حاضر فعالیت گسترده رسانه‌های داخلی و خارجی در افغانستان است و زمینه دست رسی به اطلاعات برای همه مساعد است .
مینه حبیب – رویداد‌ها نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا