گزارش

قانع: ام اف سی جز فشار سیاسی دیگر هیچ دلیل ندارد

مسوولان در وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست در واکنش به حذف نام افغانستان از ایتلاف جهانی آزادی رسانه‌ها جز فشار سیاسی بالای امارت اسلامی دیگر هیچ دلیل ندارد.
به گزارش خبرگزاری رویداد‌ها نیوز؛مفتی عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز یکشنبه(۲۹ عقرب) گفت:” وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی با در نظر داشت ارزش‌های اسلامی و منافع ملی متعهد به آزادی بیان و حمایت کامل از رسانه‌های همگانی، فعالیت آزاد رسانه‌ها ، تامین حقوق خبرنگاران و بهتر سازی روند دسترسی به اطلاعات می‌باشد”.
سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: توقع امارت اسلامی از جامعه جهانی این است که از حقایق موجود افغانستان درست آگاه شوند حقایق را درک و به گونه درست انعکاس دهند.
آقای قانع حذف نام افغانستان از ایتلاف جهانی آزادی رسانه‌ها را مایه تاسف خوانده گفت: این اقدام یک نوع فشار سیاسی بالای امارت اسلامی است که روند دسترسی به اطلاعات آزادی بیان را مختل بسازند.
مفتی گفت: آزادی بیان با درنظر داشت ارزش‌های اسلامی در افغانستان موجود بوده و انتقادات به گونه کامل صورت می‌گیرد و دسترسی به اطلاعات نیز سهل است.
وی با بیان اینکه ما رابط تنگاتنگ با رسانه‌ها و خبرنگاران داریم گفت: وزارت اطلاعات و فرهنگ با مسوولیت و تعهد که دارد گام‌های مثبت برداشته و درآینده هم در تلاش رفع چالش‌های جامعه رسانه‌ای است.
او افزود: ما رسالت خویش را در قسمت تامین حقوق خبرنگاران ادا کردیم. درحال حاضر تنها خبرنگاران افغانستان مشکلات اقتصادی دارد که در این قسمت هم گام‌های ارزنده برداشته شده است.
او تصریح کرد ما با وزارت‌های مالیه و انرژی و آب در قسمت کاهش مالیات و خدماتی بودن برق رسانه‌ها قدم‌های برداشتیم.
این درحالی است کهMFC یا ایتلاف مشترک جهانی آزادی رسانه‌،دو روز قبل با نشراعلامیه‌ی گفته:” برای ایتلاف آزادی رسانه‌ها روشن است که وضعیت آزادی رسانه‌ها در افغانستان متاسفانه دیگر با تعهد جهانی مطابقت ندارد در واقع، وضعیت فعلی یکی از نگرانی‌های جدی است و عضویت افغانستان را از این ایتلاف لغو شده است.
مینه حبیب- رویداد‌های نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا