گزارش

یونیسف پنج هزار صنف سوادآموزی در افغانستان ایجاد می‌کند

وزارت معارف حکومت طالبان می‌گوید که صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان (یونیسف) تعهد کرده است که ۵۰۰۰ صنف آموزشی دیگر را در بخش‌های افغانستان ایجاد می‌کند.

  عزیز احمد رایان، سخنگوی این وزارت بافرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که حنان سلیمان، معاون دفتر یونیسف در افغانستان در دیدار با سرپرست این وزارت گفته است که این صنف‌های آموزشی به زودی در اکثر ولایات افغانستان فعال خواهد شد.

آقای رایان افزود که خانم سلیمان در این دیدار، بار دیگر بر حمایت ملل متحد از آموزش و پرورش در افغانستان تاکید کرده و گفته است که آنان در این زمینه به تلاش‌های شان ادامه خواهند داد.

آقای رایان به نقل از معاون دفتر یونیسف در افغانستان گفته است: “یونیسف همین اکنون در افغانستان نزدیک به ۹۰۰۰ صنوف تعلیمات محلی (CBE) داشته و علاوتاً در آینده پلان دارد که ۵۰۰۰ صنوف جدید دیگر نیز ایجاد نماید.”

مولوی نورالله منیر، سپرست وزارت معارف ادارۀ طالبان، برنامه‌های تعلیمی صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال را گزینۀ “خوب و تاثیرگذار” در بخش آموزش در این کشور عنوان کرده و گفته است که برای بهبود وضعیت آموزشی به گونۀ مشترک با یونیسف کار خواهند کرد.

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال در افغانستان در سال‌های اخیر، هزاران صنف درسی محلی را برای کودکان به ویژه طبقۀ اناث در نقاط دوردست ایجادکرده است. در این صنف‌ها برای کودکان و نوجوانانی زمینه آموزش فراهم شده است که آنان از آموزش و پروش محروم مانده اند..

 .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا