گزارش

جهاد مردم افغانستان صفحه درخشان تاریخ ملت کشور

در مراسم گرامیداشت از پیروزی هشتم ثور، این روز یک صفحه درخشان در تاریخ کشورخوانده شد. آگاهان در یک مراسم در غرب کابل که توسط مجمع علما و متنفذین برگزار شده بود، گفتند، هشتم ثور ۱۳۷۱ یک برگه زرین در تاریخ کشور است که نباید فراموش گردد. فاضل زاده یکتن از سخنرانان این مراسم و رئیس علما و متنفذین گفتند در افغانستان دو جهاد بزرگ در مقابل متجاوزین انجام شد که یکی جهاد چهارده ساله در مقابل شوروی و دیگری جهاد ۲۰ ساله در مقابل آمریکا و ناتو بود که از هردو جهاد سربلند بیرون آمدند.
سید محمد سعیدی عضو مجمع علما و متنفذین تشیع گفتند، مدیریت نشدن پیروزی جهاد در گذشته یک مسئله سیاه و ننگین بود و اکنون این پیروزی باید مدیریت شود. وی بر اخوت و برادری در کشورتاکید کرد و گفت منافع مردم افغانستان در گرو وحدت و همدلی است.
عطاالله صادق شاغاسی، عطاالله صادق شاغاسی، رئیس اجماع استقلال و صلح ومسوول موسسه کاروان سازان در این مراسم روی تاریخ سیاه هفتم ثور انگشت گذاشته و گفتند این روز آغاز بی ثباتی در افغانستان است و سبب به وجود آمدن انواع مشکلات گردید.
مسئولان امارت اسلامی نیز در مراسم های جداگانه گرامیداشت از هشتم ثور، گفتند در این روز ثابت قدمی مردم افغانستان ثابت و به جهانیان به نمایش گذاشته شد. نورمحمد ثاقب سرپرست وزارت حج و اوقاف گفت، اتحاد مردم افغانستان سبب سرنگونی رژیم کمونیستی از کشور گردید.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی نیز با صدور بیانیه ای، هفتم ثوررا نکوهش و هشتم ثور را روز پیروزی خواند. آقای مجاهد تاکید کرده است که امارتاسلامی در “سایه نظام اسلام” برای تحقق آرمان‌های همه جهادهای مردم افغانستان تلاش می‌کند.

خبرگزاری رویدادها نیوز مینه حبیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا