گزارش

تاکید وزارت اطلاعات و فرهنگ بر حمایت از ناشران و کتابفروشان

ناشران و کتابفروشان از کساد شدن بازار فروش کتاب شکایت داشته و می‌گویند در صورت تداوم این وضعیت، کسب و کار شان با سقوط مواجه شده و درب دکان‌های شان بسته خواهد شد. ملالی یکتن از کتابفروشان شهر کابل به رویدادهانیوز می‌گوید وی در یک روز حتی نمیتواند یک کتاب را به فروش برساند و از هزینه برق و کرایه دکان قرض دار است.
مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ اما می‌گویند طرح های مهمی را برای حمایت از ناشران و کتاب فروشان روی دست دارند. از جمله ساخت یک مارکیت و مکان مشخص برای کتابفروشان در کابل و برخی ولایات، کاهش هزینه های برق و مالیات، برگزاری نمایشگاه ها و مسابقات کتابخوانی.
مولوی ضیاءالحق حقمل سرپرست معینیت امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ به رویدادها نیوز می‌گوید: یکی از طرح‌های حمایتی آنان از ناشران و کتابفروشان، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در داخل و خارج از کشور است. به گفته ایشان، امارت اسلامی افغانستان با تامین امنیت، فراهم‌سازی امکانات و انتخاب مکان دقیق، تلاش می‌کنند نمایشگاه‌های زیادی را در مرکز وولایات کشور برگزار کنند تا هم مردم به کتاب علاقه پیدا کنند و هم بازار فروش کتاب پررنگ شود.
کنترل و سانسور کتاب در بازار از دیگر طرح‌های این وزارت است. به گفته حقمل، کمیسیون خاص برای جلوگیری از گسترش کتاب های مضر و درتضاد با ارزش‌های دینی و ملی در کشور ایجاد شده است. هدف از ایجاد این کمیسیون قرار گرفتن کتاب های مفید در دست جوانان و جلوگیری از کتاب های مخرب خوانده شده.
برگزاری مسابقات کتابخوانی بین جوانان و اهدای جوایز نفیس برای برندگان از دیگر برنامه‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ است.
آقای حقمل اضافه می‌کند که این وزارت همکاری ویژه را با نویسندگان کشور دارد. به خصوص در بخش چاپ و معرفی کتاب در بازار، این وزارت با نویسندگان کشور همکار است.:

 خبرگزاری رویدادها نیوز مینه حبیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا