گزارش

حضور پررنگ زنان تجارت پیشه در نمایشگاه “عالیست، افغانیست”

نمایشگاه سه روزه تحت عنوان” عالیست، افغانیست” در گلغندی پروان روز یکشنبه گشایش یافته و تا سه شنبه ادامه دارد. هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی و رشد تولیدات داخلی و صنایع دستی زنان خوانده شده است. به گفته برگزار کنندگان از نیمی غرفه‌های این نمایشگاه به زنان تجارت پیشه اختصاص یافته است که از ولایت های مختلف شرکت کرده اند. رازمحمد یاسر رئیس صنعت و تجارت پروان به رسانه‌ها گفته است که این یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ها است که به هدف رشد تولیدات و بازاریابی صنایع دستی زنان برگزار شده است. به گفته وی، محصولات به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه بیشتر شامل موضوعات مربوط به معارف، تحصیلات عالی و صنایع دستی زنان است.
خدیجه یکتن از شرکت کنندگان این نمایشگاه می‌گوید از این طریق زنان کشور می‌توانند محصولات و صنایع دستی شان را به جهانیان معرفی کنند. وی‌ می‌گوید اگر کشور آرامی باشد و برای زنان فرصت داده شود، صنایع دستی آنان سبب افتخار ملی و منبع رشد اقتصاد خواهد شد.
فاطمه یکتن از دیگر بانوان شرکت کننده می‌گوید زنان تجارت پیشه تلاش دارد که تولیدات داخلی را مطابق معیارهای جهانی به بازار عرضه کنند. وی خواهان همکاری بیشتر امارت اسلامی افغانستان و مردم در بخش رشد صنایع دستی است.

خبرگزاری رویدادها نیوز مینه حبیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا