گزارش

ضرورت توجه به مشکلات خانواده های برگشت کننده اجباری

 

این روزها صدها خانواده به شمول زنان و کودکان، در وضعیت نا مناسب از کشورهای همسایه اخراج و به کشور بر می‌گردند. این زنان  کودکان بدون هیچ نوع امکانات و سرپناه در مکان های نا مناسب و در‌معرض خطرات گوناگون به سر‌می برند. جمعه خان محمدی جامعه شناس به رویدادها نیوز می‌گوید این خانواده ها نیازمند کمک و همکاری حکومت، موسسات ومردم هستند. به گفته وی اگر به این خانواده کمک نشود، مشکلات متعدد دامنگیر آنان می شود از جمله شیوع بیماری های مختلف. وی تاکید می کند که این کمک ها شامل مواد غذایی، کمک های صحی، مشوره های روانی و اشتغالزایی می‌شود.

مسولان امارت اسلامی ضمن مشکلات خانواده برگشت کننده اما از کمک های متعدد برای ۲۰۰ خانواده به تاریخ ۷ حمل سال روان خبر می دهند.

به اساس گزارش کمیته های موظف کمیسیون عالی رسیده گی به حل مشکلات  ۱۲۸ خانواده شامل ۴۸۱ تن از سرحدات ولایات ننگرهار، قندهار، نمیروز، پکتیکا و هرات که بتاریخ ۶ حمل از کشور پاکستان برگشت، ثبت و بایومتریک و مساعدت شدند.

۲ خانواده شامل ۱۶ تن به محلات اصلی شان انتقال شده اند، به ۷۶ خانواده کمک نقدی صورت گرفته، ۷۴ خانواده در کمپ موقت جابجاشده، ۲۰۶ قطعه سیمکارت، بسته های غذای آماده، آب آشامیدنی، البسه زمستانی از جانب کمیته ها ی موظف در سرحدات ولایات یاد شده  توزیع شده است.

به گفته این مسولان برای کسانی که دارای سواد و اسناد حرفوی بودند برای شان زمینه کار فراهم شده است. همچنان برای اطفال شان در باره ماین ها و مواد منفجره آگاهی داده شد.

این درحالی است که نگرانی ها از شروع موج دیگری از اخراج اجباری وجود دارد

خبرگزاری رویدادها نیوز مینه حبیب.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا