گزارش

فراغت صد زن از یک دوره آموزش‌ رایگان حرفه‌ای و خیاطی

صد زن از یک دوره آموزش‌های رایگان خیاطی‌ و هنری فارغ شدند. آموزش ساخت ۱۲ نوع صنایع دستی، خیاطی، نقاشی، هنر تجسمی و خطاطی برای زنان جز این دوره آموزش بوده است.
برگزارکنندگان این برنامه از حکومت و خیرین خواستند، در بخش آموزش و ارتقای ظرفیت بانوان همکاری کنند. آنان می گویند فعلا با کمبود ابزار و امکانات مواجه است.
شرکت کنندگان نیز از حکومت خواستند، درب مکتب‌ها و دانشگاه‌ها را به روی دختران و زنان باز کند. دختران که بیشتر ‌از هفت‌صد روز می‌شود از رفتن به مکتب و دانشگاه‌ محروم هستند، برای دوری از فشارهای روحی و روانی حالا به یادگیری خیاطی ‌و آموزش هنر نقاشی رو آورده اند. خواست اصلی شان اما بازگشایی مراکز آموزشی هستند.
عباس میرزایی مسئول کوچی گالری که زمینه آموزش رایگان خیاطی را برای بانوان فراهم کرده، می گوید در این دوره حدود ۱۰۰ بانوان از چندین رشته هنری، خیاطی و قالین بافی فارغ شده اند. به گفته وی، صنایع دستی این بانوان در بازارهای داخلی و خارجی به گونه حضوری و آنلاین به فروش خواهد رسید. وی می گوید اگر حکومت و تاجران همکاری کند، آموزش های رایگان را در سایر ولایات نیز توسعه خواهد داد.
نگین سلیمی یکتن از دختران فارغ شده از نقاشی و خیاطی گفت، می خواهد در دانشگاه نیز در رشته دلخواه خود تحصیل کند. او از امارت اسلامی افغانستان خواست که درب مکاتب و دانشگاه هارا به روی دختران باز کند. زهرا سادات از دیگر شرکت کنندگان گفت، این آموزش ها مقطعی است و باید زمینه آموزش فراهم گردد.
خبرگزاری رویدادها نیوز مینه حبیب
Like

Comment

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا