گزارش

مسوولان در ریاست پاسپورت : توزیع پاسپورت تا یک هفته دیگر آغاز می‌شود

ریاست پاسپورت اداره طالبان اعلام کرده است که روند توزیع پاسپورت روز چهارشنبه هفته آینده آغاز می‌شود. مسئولان این اداره می‌گویند که روزانه ده هزار پاسپورت به مردم توزیع خواهند کرد.

مسئولان اداره پاسپورت طالبان تاکید کرده اند که فورم‌های آنلاین را در دسترس مردم قرار داده اند تا برای دریافت پاسپورت درخواست بدهند.

رئیس اداره پاسپورت طالبان گفت که هرچند جلو تقلبکاران از سوی این ریاست گرفته شده است، اما با آنهم بسیاری از کمیشن‌کاران «پاسپورت‌های جعلی» به مردم توزیع می‌کنند.

روند توزیع پاسپورت شش ماه پیش به دلیل آنچه که از سوی طالبان «مشکلات تخنیکی» عنوان شد متوقف گردید. اما با آنهم بر بنیاد گزارش‌ها شماری از متقاضیان پاسپورت با پرداخت هزاران دالر از بازار سیاه پاسپورت به دست می‌آوردند.

طالبان قبلاً فروش پاسپورت در بازار سیاه را تائید کرده اما گفته اند که این پاسپورت‌ها معلومات بایومتریک ندارند و قابل اعتبار نیستند.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان چندین بار روند توزیع پاسپورت در این کشور متوقف شده است. این توقف هزاران شهروند این کشور را به شمول بیماران و دانشجویان با مشکلات زیادی رو به رو کرده است.

خبرگزرای رویدادها نیوز  مینه حبیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا