گزارش

یک شرکت تولیدی مواد خوراکی به هدف کاهش بیکاری افتتاح شد

مسوولان یک بنیاد خیریه موسوم” به بنیاد خیریه گلبهار” با سرمایه گذاری ۵ میلیون افغانی به منظور کاهش فقر و بیکاری یک شرکت تولیدی مواد خوراکی را افتتاح کردند.
به گزارش خبرگزاری رویداد‌ها نیوز؛ این شرکت که در بخش تولید کیک و کلچه فعالیت می‌کند روز یک‌شنبه(۲۰قوس) درکابل گشایش یافت که برای ده‌ها تن زمینه کار را مساعد کرده است.
غلام ربانی ربانی ریس اجرایی این بنیاد گفت: بنیاد ما از سال‌ها بدین سو به منظور کاهش فقر و بیکاری در کشور فعالیت‌های امدادی را برای مردم فقیر و ناتوان انجام داده است.
آقای ربانی گفت: ما در بخش‌های صحت، تعلیم و تربیه، ایجاد شغل، کمک به ایتام و کمک‌های خوراکی برای افراد فقیر فعالیت داشتیم.
وی با بیان اینکه نصف جمعیت کشور زیر خط فقر قرار دارند از تاجران و سرمایه‌گذاران خواست که با سرمایه‌گذاری در داخل کشور زمینه کار و رشد اقتصاد کشور را برای مردم مساعد سازند.
او افرود: این شرکت با سرمایه‌گذاری ۵ میلیون افغانی به هدف ایجاد شغل و کسب درآمد برای خانواده‌های فقیر و بی‌بضاعت گشایش یافته است.
آقای ربانی از حکومت سرپرست خواست که برای شهروندان کشور زمینه کار را مساعد سازند تا میزان فقر و بیکاری در کشور کاهش یابند.
در همین حال مولوی فیض محمد، رئیس منابع خفیفه وزارت صنعت و تجارت گفت: با تکمیل کار پروژه کانال قوش‌تپه، برای هزاران نفر کار ایجاد شده و این پروژه در رشد اقتصادی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
فیض‌ محمد با بیان این که افغانستان یک کشور غنی از معادن طبیعی است گفت: به زودی افغانستان به یک کشور خودکفا تبدیل خواهد شد.
این در حالی است که نهاد‌های ملی وبین المللی امداد رسان از بحران بزرگ بشری ناشی از گرسنگی در افغانستان هشدار داده اند.
در حال حاضر بیکاری یک مشکل اساسی فراراه جوانان است. شمار‌ زیادی از جوانان پس از فراغت از دانشگاه‌ها، بیکار‌ می‌مانند و تعداد‌ اندک‌ آنان به اداره‌های دولتی برای کار جذب می‌شوند. در برخی از موارد جوانان پس از فراغت از دانشگاه‌های کشور به دلیل فقر و بیکاری، مجبور به مهاجرت می‌شوند.
مینه حبیب- خبرگزاری رویداد‌ها نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا