گزارش

معاون سیاسی حکومت: زنان افغان در بخش‌های مختلف مصروف کار هستند

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رئیس الوزرای حکومت سرپرست با خانم رافائلا ایوبیا شارژدافیر اتحادیه اروپا برای افغانستان دیدار کرده و گفته حقوق زنان در چوکات شریعت اسلامی تامین است.
به گزارش خبرگزاری رویداد‌ها نیوز؛ ارگ امارت اسلامی با نشر اعلامیه‌ی مولوی عبدالکبیر در این دیدار گفته که امارت اسلامی ازکمک‌های جامعه بین‌المللی به ویژه اتحادیه اروپا تشکر می‌نماید و با آنها بر تعامل مثبت تاکید دارد.
معاون سیاسی ریاست الوزراء افزوده که مردم افغانستان به‌خاطر حوادث طبیعی و سایر دشواری‌های اقتصادی، به مشکلات مواجه‌اند جامعه بین‌المللی باید به کمک‌های شان ادامه دهند و امارت اسلامی از تأمین امنیت تمام نهادهای کمک کننده و توزیع کمک‌ها به گونه شفاف به مستحقین، اطمینان می‌دهد.
مولوی عبدالکبیر گفت:”حقوق زنان در چوکات شریعت اسلامی تامین است آنان دربخش‌های مختلف به وظایف مصروف‌اند، حکومت عملا همه شمول است و بعضی از رسانه‌ها در این خصوص تبلیغات نادرست می کنند”.
دراعلامیه آمده است:” مولوی عبدالکبیر با اشاره به اظهارات اخیر توماس نیکلسن نماینده خاص اتحادیه اروپا، گفته که از اظهارات که باعث خرابی روابط می شود، باید اجتناب صورت گیرد ما همه باید مسوول باشیم”.
توماس نیکلسن نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته بود که او از دره زدن ۱۴ زن و مرد در ولایت لوگر در حضور مردم عام، وحشت زده شده‌است.
در اعلامیه آمده است:” رافائلا ايوبيا شارژدافير اتحادیه اروپا برای افغانستان از همکاری امارت اسلامی و منسوبین آن در رابطه به کمک رسانی به مستحقین، تشکر کرده گفت که کمک‌های بشردوستانه خود را با مردم افغانستان ادامه می‌دهیم و این روند نباید سیاسی شود”.
خانم رافائلا در این دیدار از جامعه بین‌المللی خواهان افزایش کمک به افغان‌ها در فصل زمستان گردیده و گفته که ما دراین‌جا باقی می‌مانیم و همکاری‌های ما ادامه خواهد داشت.
مینه حبیب- خبرگزاری رویداد‌ها نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا