گزارش

ملا حسن: برای بازسازی افغانستان تخریب شده نیاز به همکاری جهانی داریم

ملا محمد حسن آخوند رئیس الوزرای حکومت سرپرست با طارق علی بخیت نماینده خاص سازمان همکاری‌‎های اسلامی دیدار کرده و گفته کشور ازهر نگاه تخریب شده که برای بازسازی آن به کمک‌های بین المللی نیاز داریم.
به گزارش خبرگزاری رویداد‌ها نیوز، ارگ امارت اسلامی با نشر اعلامیه‌ی گفته که ملا محمد حسن آخوند رئیس الوزراء امارت اسلامی افغانستان، عصر روز گذشته با طارق علی بخیت معاون رئیس عمومی سازمان همکاری‌‎های اسلامی و یوسف الدوبی معاون سیاسی آن سازمان در ارگ دیدار کرده است.
رئیس الوزراء در این دیدار گفته که در۲۰ سال گذشته در اینجا بسیار مشکلات رخ داده است و کشور از هرنگاه تخریب گردیده است که برای بازسازی آن به کمک‌های بین المللی و به ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی نیاز می‌باشد”.
او گفته: امارت اسلامی به نصرت الهی توانسته که درکشور جنگ، نا امنی، کشتار، ویرانی و فساد را از بین ببرد و اگر جهان و سازمان همکاری‌های اسلامی کمک کند، دراین عرصه‌ها پیشرفت به میان خواهد آمد.
ملا محمد حسن گفته که به اساس پالیسی امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که از کشور ما در امور دیگران مداخله کند و یا خطر را متوجه امنیت آنان سازد.
رئیس الوزراء گفته داعش در مقایسه با گذشته از بین رفته است و در این زمینه تلاش‌های مجاهدین امارت اسلامی ادامه دارد.
معاون سازمان همکاری‌های اسلامی گفته که آنان به منظور افتتاح دفتر سازمان همکاری‌های اسلامی به افغانستان آمده اند که از رهبری امارت اسلامی برای ایجاد سهولت‌های لازم را در این خصوص فراهم نموده است، تشکر می‌کنیم.
او گفته که سازمان همکاری‌های اسلامی صندوق کمک به افغانستان را ایجاد کرده است و ضمن کمک‌های بشری، در زمینه‌های صحت، تعلیم و سایر بخش‌ها نیز با افغانستان کمک خواهند کرد.
طارق علی بخیت گفته که در آینده نزدیک یک هیأت دیگری از علما نیز به افغانستان خواهد آمد و ما خواستار تعامل به اساس برادری اسلامی با افغانستان می باشیم.
مینه حبیب – خبرگزاری رویداد‌ها نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا