اخبار بروزشده

حفر هفت حقله چاه آب آشامیدنی به ارزش ۳۵ میلیون افغانی به کمک مالی یونیسف برای مکرویان ها

  گل احمد احمدی نماینده کمپنی شرکت شکتی به رزو یکشنبه ۴ثور دریک نشت خبری به رسانه گفت  با حفر هفت حلقه چاه که  بیش از ۹۰ در صد از مردم مکرویان ها ازآب آشامیدنی ان  مستفید خواهد شد بانصب هفت حلقه واتر پمپ درحدود چهارلک هشتاد هزار لیتر آب در یک ساعت مشکلات مردم جبران خواهد کرد

در همین حال،غلام عمر عبدالله،ریس عمومی این ریاست می افزاید،که آنها با مقامات سفارت روسیه در کابل بخاطری دعوت انجنیران روسی بخاطری سروی و ترمیم ماشین‌ها به افغانستان خواهند آمد،که با آمدن این انجنیران یک بخشی از این ماشین دوباره فعال خواهند شد،که ترمیم ای ن ماشین‌ها و فعال سازی مرکزگرمی‌ها بیست میلیون دالر هزینه خواهند داشت .

عبدالله می افزاید،که آنها در تلاش اند،تا دونرها در قسمت سرسبزی،ترمیم پیاده روها،سرک و بخش‌های دیگر با این ریاست همکاری نمایند،چون در طی بیست سال گذشته هیچ توجه‌ی به این ریاست صورت نگرفته است

با این حال محمد مجاهد انصار، معاون تخنیکی و عملیاتی ریاست تنویر حفظ و مراقبت مکرویان‌ها به رسانه ها گفت گفت،  بهره برداری این پروژه که از سوی یونیسف تمویل می شود،مشکلات کمبود آب آشامیدنی در مکرویان ها رفع خواهد گردید انان  از باشندگان مکرویان ها خواستند،تا در قسمت مصرف آب آشامیدنی اصراف نکنند. .

انصارگفت،که برای پنچ هزار خانواده در بخش های صحی آموزش خواهند داد،و بسته‌های صحی برای شان از طرف یونیسف نیز توزیح خواهند گردید،که این کمک های بشر دوستانه می تواند،خیلی ها موثر باشد،چون پر مصرف ترین مصرف آب را در کابل مکرویان‌ها دارد .

با این حال نمایندگان امارت اسلامی وبنیاد های کمک کننده گان گفتند که دراینده بسیار نزدیک کار ها ی بازسازی بخش های دیگر مکرویان ها نیزآغاز خواهد شد  .

گزارش از مینه حبیب

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا